Ledelse

28. juli 2016

Lederen, ledelsen, nøglemedarbejderne

Ved mit første besøg på virksomheden undersøger jeg hvilke behov der er for hjælp. Der udformes en plan, som vi arbejder efter i det følgende, for at nå de ønskede mål. Hvilke opgaver skal prioriteres højest? Måske føler lederen ikke at han /hun helt magter sin opgave som leder eller der er sider, hvor lederen ønsker at forbedre sin indsigt og sine forudsætninger.

Udfordringerne kan være:

  • Stressproblemer
  • Dårlig kommunikationen til medarbejderne eller kunderne.
  • Manglende personlig styrke i den position lederen står i.

Ejerlederen er en udsat person. Det er ofte vanskeligt at få overblik over, hvad der sker omkring i virksomheden. Slår kræfterne til? Uanset årsagerne, kan arbejdet med disse udfordringer give ny viden og flere kræfter.

Jeg følger min kunde tæt og sikrer at udviklingen sker på kundens præmisser.

Virksomheden

Virksomheden skal være afklaret omkring:

  • produkter, markedsføring, køb og salg, økonomi osv.
  • hvor skal virksomheden hen i den umiddelbare fremtid?
  • hvilke ledelsesudfordringer giver det?

Jeg hjælper med at finde behov, værdier, målsætninger og strategier.

         Sigter du lavt, rammer du lavt!

 

Medarbejderne

Arbejder ledelse eller medarbejdere som teams – er de individualister? – Hvad er der brug for?                                                 Lederen leder sig selv og andre. Hans personlige udstråling og øvrige påvirkning af medarbejderne kan have afgørende betydning for at opnå succes.

Moderne medarbejdere har en stor forventning om, at arbejdet er interessant og udfordrende.                                                 Hvis arbejdsforhold, kommunikation, anerkendelse, sparring, samarbejde osv. fungerer godt, er der større loyalitet og gensidig forståelse.

Jeg hjælper virksomheden med at forbedre kommunikationen: så den bliver klar, relevant, forståelig og skaber et gensidigt ansvar for f. eks. tilbagemeldinger.

Større trivsel, mindre sygefravær, god stemning, bedre produktivitet, arbejdsglæde, loyalitet og vækst er kvaliteter, der er nødvendig at fremme.

Jeg tilbyder hjælp – også til medarbejderne. Også når det ”brænder på” for den enkelte.

kontakt_mig